- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Bu proje, random modülünü kullanarak belirli bir yapıya sahip, her çalıştığında farklı sonuçlar üreten, komik veya fantastik kısa hikayeler ve karakterler oluşturmayı hedefler.
random, Temel Veri Yapıları (Listeler, Sözlükler), FonksiyonlarAmaç: Rastgele seçim yapılacak kelime ve cümle parçacıklarını tanımlamak.
Listeler Hazırlama: Programın seçeceği farklı kategorilerde listeler oluşturun:
karakter_adlari: ("Cesur", "Gizemli", "Hızlı", "Uykulu" gibi sıfatlar)
yerler: ("Antik bir ormanda", "Ay'ın karanlık yüzünde", "Paslı bir gemide" gibi yerler)
eylemler: ("bir sandık buldu", "uzaylılarla karşılaştı", "uykuya daldı" gibi eylemler)
nesneler: ("Parlayan bir kılıç", "Eski bir harita", "Konuşan bir kedi" gibi nesneler)
Karar Noktaları: Olasılıkları temsil eden bir liste oluşturun. (Örn: sonuc_olasılığı = [True, False, False]. True seçilirse mutlu son, False seçilirse beklenmedik son.)
random)Amaç: Veri havuzundan rastgele seçim yapmak.
rastgele_sec(liste) Fonksiyonu: Girdi olarak verilen listeden tek bir elemanı rastgele seçip döndürmek için random.choice(liste) kullanın.
yuzde_olasilik(yuzde) Fonksiyonu: Belirli bir yüzde olasılıkla (random.random() kullanarak) True veya False döndüren bir fonksiyon yazın (Örn: %20 şansla özel bir olay yaratmak).
karmasik_sira() Fonksiyonu: Bir liste içindeki elemanların sırasını rastgele karıştırmak için random.shuffle() kullanın.
Amaç: Rastgele parçaları birleştirerek hikayeyi oluşturmak.
hikaye_olustur() Fonksiyonu:
Rastgele bir karakter adı, yer ve eylem seçin.
Seçilen parçaları birleştirerek ilk cümleyi oluşturun: "[Ad] [Yer]'da yürürken aniden [Eylem]."
yuzde_olasilik fonksiyonunu kullanarak hikayeye rastgele bir beklenmedik olay ekleyin.
Oluşturulan hikayeyi ekrana yazdırın.
Amaç: Karakterlere rastgele özellikler atamak.
karakter_kart_olustur() Fonksiyonu:
Rastgele Sayı: Karakterin gücünü, zekasını veya şansını temsil eden 1 ile 100 arasında rastgele bir tam sayı (random.randint(1, 100)) atayın.
Rastgele Eleman: Karakterin rastgele bir özel eşyasını (nesneler listesinden) seçin.
Oluşturulan bu kartı güzel bir formatta (logging veya print ile) ekrana yazdırın.
"Rastgelelik Sanatı:
randomModülü!Programlamanın sadece mantık olmadığını, yaratıcılık da gerektirdiğini bu projeyle göreceksiniz.
randommodülü, sadece sayı üretmekten çok daha fazlasını yapabilir; simülasyonlar, oyunlar ve bu örnekteki gibi yaratıcı metinler oluşturmanın temelidir. Artık, tekrar etmeyen, sürekli değişen bir dünya yaratabilirsiniz!"
Yorumlar
Yorum Gönder