Resim

Otomatik Hikaye ve Karakter Oluşturucu

Otomatik Hikaye ve Karakter Oluşturucu

Bu proje, random modülünü kullanarak belirli bir yapıya sahip, her çalıştığında farklı sonuçlar üreten, komik veya fantastik kısa hikayeler ve karakterler oluşturmayı hedefler.

Kapsanan Modüller: random, Temel Veri Yapıları (Listeler, Sözlükler), Fonksiyonlar

Proje Adımları ve Rehberlik

Adım 1: Veri Havuzunu Oluşturma (Listeler ve Sözlükler)

Amaç: Rastgele seçim yapılacak kelime ve cümle parçacıklarını tanımlamak.

  1. Listeler Hazırlama: Programın seçeceği farklı kategorilerde listeler oluşturun:

    • karakter_adlari: ("Cesur", "Gizemli", "Hızlı", "Uykulu" gibi sıfatlar)

    • yerler: ("Antik bir ormanda", "Ay'ın karanlık yüzünde", "Paslı bir gemide" gibi yerler)

    • eylemler: ("bir sandık buldu", "uzaylılarla karşılaştı", "uykuya daldı" gibi eylemler)

    • nesneler: ("Parlayan bir kılıç", "Eski bir harita", "Konuşan bir kedi" gibi nesneler)

  2. Karar Noktaları: Olasılıkları temsil eden bir liste oluşturun. (Örn: sonuc_olasılığı = [True, False, False]. True seçilirse mutlu son, False seçilirse beklenmedik son.)

Adım 2: Rastgele Seçim Fonksiyonlarını Tanımlama (random)

Amaç: Veri havuzundan rastgele seçim yapmak.

  1. rastgele_sec(liste) Fonksiyonu: Girdi olarak verilen listeden tek bir elemanı rastgele seçip döndürmek için random.choice(liste) kullanın.

  2. yuzde_olasilik(yuzde) Fonksiyonu: Belirli bir yüzde olasılıkla (random.random() kullanarak) True veya False döndüren bir fonksiyon yazın (Örn: %20 şansla özel bir olay yaratmak).

  3. karmasik_sira() Fonksiyonu: Bir liste içindeki elemanların sırasını rastgele karıştırmak için random.shuffle() kullanın.

Adım 3: Hikaye Oluşturma Akışı (Temel Fonksiyonlar)

Amaç: Rastgele parçaları birleştirerek hikayeyi oluşturmak.

  1. hikaye_olustur() Fonksiyonu:

    • Rastgele bir karakter adı, yer ve eylem seçin.

    • Seçilen parçaları birleştirerek ilk cümleyi oluşturun: "[Ad] [Yer]'da yürürken aniden [Eylem]."

    • yuzde_olasilik fonksiyonunu kullanarak hikayeye rastgele bir beklenmedik olay ekleyin.

    • Oluşturulan hikayeyi ekrana yazdırın.

Adım 4: Karakter Kartı Oluşturma (Ek Özellik)

Amaç: Karakterlere rastgele özellikler atamak.

  1. karakter_kart_olustur() Fonksiyonu:

    • Rastgele Sayı: Karakterin gücünü, zekasını veya şansını temsil eden 1 ile 100 arasında rastgele bir tam sayı (random.randint(1, 100)) atayın.

    • Rastgele Eleman: Karakterin rastgele bir özel eşyasını (nesneler listesinden) seçin.

    • Oluşturulan bu kartı güzel bir formatta (logging veya print ile) ekrana yazdırın.


"Rastgelelik Sanatı: random Modülü!

Programlamanın sadece mantık olmadığını, yaratıcılık da gerektirdiğini bu projeyle göreceksiniz. random modülü, sadece sayı üretmekten çok daha fazlasını yapabilir; simülasyonlar, oyunlar ve bu örnekteki gibi yaratıcı metinler oluşturmanın temelidir. Artık, tekrar etmeyen, sürekli değişen bir dünya yaratabilirsiniz!"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Python random Modülü

Python print()

Yazılım Nedir?